Jak prowadzić marketing na instagramie w 2022r!

Jak prowadzić marketing na instagramie w 2022 roku!

Dlaczego marketing na Instagramie?

Instagram to miejsce, w  którym można się rozerwać lub rzucić okiem na wiadomości od znajomych.

Wyobraź sobie siłę reakcji, gdy Twój ulubiony influencer na Instagramie uruchamia kampanię, która w pełni przemawia do Ciebie. Nawet jeśli nie potrzebujesz tego teraz, prawdopodobnie zapamiętasz to na później, zachowując w pamięci promowany produkt. To właśnie robi Instagram – wizualizuje wszystko, co możesz skonsumować, inspiruje i zachęca do zakupu.

Co to oznacza dla marketingu? 

Marketing za pośrednictwem Instagrama zapewnia reklamodawcom niespotykanie szybki i żywy dostęp, co sprawia, że strategia marketingowa na Instagramie jest jedną z najskuteczniejszych spośród technik marketingu w mediach społecznościowych. Zasięg reklamowy na Instagramie wzrósł w ubiegłym roku o 20,5%. Oczekuje się, że w 2022 roku reklama za pośrednictwem relacji na Instagramie przyniesie 16 miliardów dolarów, co będzie stanowić znaczący udział w światowych przychodach netto z reklam, podczas gdy 500 milionów użytkowników – co stanowi połowę odbiorców na Instagramie – codziennie przegląda historie.

Jaki rodzaj konta IG najlepiej pasuje i dlaczego?

Decydując się na promocję naszych marek lub pomysłów na Instagramie, musimy upewnić się, że wybieramy odpowiedni typ konta. Istnieją trzy rodzaje kont, konta osobiste, biznesowe i twórców.

Konto osobiste

To miejsce, w którym możesz czuć się tak komfortowo, jak potrzebujesz. Możesz dostosować ustawienia prywatności ograniczając zasięg ludzi. W każdym razie jest to jedyny typ konta na Instagramie, który pozwala to zrobić. Nie ma pulpitów analitycznych, które są dostępne tylko dla kont profesjonalnych. Poza tą różnicą zapewnia praktycznie ten sam zakres możliwości publikowania i przesyłania strumieniowego, co w innych typach kont na Instagramie.

Konto biznesowe

Ten typ jest przeznaczony dla organizacji, przedsiębiorstw, dostawców, marek o dowolnej skali, graczy o ugruntowanej pozycji rynkowej. Ich priorytetem jest przyciągnięcie jak największej liczby osób na ich strony internetowe i dokonanie zakupu.

Jakie są te praktyczne funkcje, które zostały tutaj dodane?

Profesjonalny Dashboard, o którym już wspominaliśmy. Wbudowana analityka informuje Cię o wydajności Twojego konta na Instagramie lub o tym, do ilu użytkowników dociera w określonym czasie, poziom zaangażowania. Korzystanie z Instagrama w celach marketingowych zapewnia narzędzia do tworzenia reklam na Instagramie i pracy z treściami markowymi w celu dodawania partnerów marki i płatnych partnerstw.

Zakupy na Instagramie, które pozwalają użytkownikowi na zakup bez opuszczania aplikacji. Około 130 milionów użytkowników robi zakupy bezpośrednio przez Instagram.

Uniwersalne przyciski wezwania do działania można znaleźć w opcjach kontaktu i dodać do profilu biznesowego na Instagramie, dzięki czemu potencjalni klienci mogą połączyć się z Tobą bezpośrednio z Instagrama.

Swipe-up, wymarzona funkcja dla małych firm, które nie zgromadziły jeszcze 10 000, ale są jeszcze dostępne. Pozwala dodać link zewnętrzny do swoich relacji na Instagramie i poprowadzić użytkownika Instagrama do dowolnego sklepu internetowego lub strony internetowej, co zdecydowanie zwiększa skuteczność opowiadań.

Funkcje, które nadają Twojemu kontu wymagane uprawnienia, takie jak weryfikacja i informacje biznesowe.

Konto twórcy

Stwórz najbardziej unikalne konta na Instagramie z tego typu! Wybierz kategorię, która najlepiej odpowiada Twojemu zawodowi, ciesz się różnorodnością opcji wezwania do działania, które nie są tak sprzedażowe, jak zapewnia konto Business. Ponadto nie musisz publicznie udostępniać swojego adresu ani zapraszać innych osób, aby do Ciebie dzwoniły.

Konto twórcy otrzymuje możliwość filtrowania skrzynki odbiorczej. Zrównoważ swoje priorytety i prywatność — zdecyduj, o jakich wiadomościach chcesz otrzymywać powiadomienia, i posortuj je w trzech folderach: Główny, Ogólne i Żądanie.

Potencjał analityczny pozwala spojrzeć na wyniki z odpowiedniej perspektywy, ponieważ daje więcej szczegółów niż konto biznesowe. Możesz zobaczyć dzienną dynamikę odwiedzających, możesz wyśledzić treści, które spowodowały największe wzrosty i najgłębsze spadki na wykresie statystyk na Instagramie.

Estetyka konta: czy to konieczne?

W tym miejscu należy podkreślić kamień węgielny udanej fasady marketingowca na Instagramie, która składa się z trzech elementów:

Nacisk na koncepcję

Prezentacja wizualna

Sekwencjonowanie treści

Gdy tylko zdecydujesz, z jakiego typu kont na Instagramie możesz najlepiej skorzystać, pojawia się kolejne pytanie: jak to powinno wyglądać?

Zgodność z zasadami publikowania treści jest równie ważna, jak indywidualność Twojego profilu.

Podejdź do tego tak, jak muzyk zbliża się do nowego albumu – okładka płyty wita Cię w świat skrupulatnie wyprodukowanych i zaaranżowanych kompozycji, które mają logiczną kolejność i są przetwarzane przez ten sam zestaw filtrów.

 

Estetyczna siatka na Instagramie

Innymi słowy, musisz mieć spójność i jedność. Pomyśl o swojej kolorystyce, wzorze, motywie, ogólnym przesłaniu. W tym celu musisz znać swoich odbiorców. Jak? Kilka zwojów poniżej zaoferujemy wam strategię wysokiej jakości.

Jeśli wybrałeś jakiś konkretny wzór dla swojej siatki, trzymaj się go. Jeśli tworzysz profesjonalne konto na Instagramie, prawdopodobnie nie jesteś nowy w strategiach PR i wiesz, jak planować swoje działania.

I bądź świadomy trendów! Jasne, ślepe podążanie za trendami nie wyróżni Cię z tłumu, ale pokazanie, że jesteś częścią globalnej zabawy, pomoże Ci zostać zaakceptowanym przez większą liczbę osób. Zrzuty zdjęć, estetyczne rolki, filtry à-la-magazine-shooting to jedne z ostatnich trendów, które wielu użytkowników Instagrama już uwzględniło w swojej rutynie na Instagramie.

Cele i zadania: co próbujesz osiągnąć?

Teraz zróbmy kolejny krok i określmy, co chcesz osiągnąć:

znaleźć nowych odbiorców lub poszerzyć dotychczasową?

zwiększyć świadomość marki czy sprzedawać bezpośrednio?

promować nowe produkty lub koncepcję?

Niezależnie od tego, jaki jest Twój cel, niezależnie od tego, czy chodzi o obserwujących, czy o konwersje, Instagram jest właściwym miejscem do zdobywania punktów. Platforma jest siódmą najczęściej odwiedzaną stroną internetową na świecie i może pochwalić się łącznie 2,9 miliarda odwiedzin miesięcznie. Instagram zajmuje 2 miejsce wśród najczęściej pobieranych aplikacji.

Jeśli chodzi o wpływ, jaki Instagram ma na biznes: 90% użytkowników śledzi co najmniej jedno konto biznesowe, co drugi użytkownik odkrywa nową firmę poszukującą nowych marek na Instagramie, a prawie połowa użytkowników robi zakupy na Instagramie co tydzień.

Na podstawie tych liczb budujemy optymistyczny obraz i dochodowy biznes, ponieważ każdy wydaje się być w stanie znaleźć swoją część odbiorców na Instagramie.

Tak więc, jeśli Twoim celem jest przyciągnięcie uwagi strategią marketingową na Instagramie…

Jak to zrobić?

Za każdą silną kampanią marketingową na Instagramie stoi dobrze zdefiniowana strategia.

Co zrobić, aby stać się widocznym i wzbudzić zaufanie?

Przełącz na biznes

Zdecydowanie powinieneś przełączyć się na konto Business, aby korzystać z danych analitycznych i danych kontaktowych, które oferuje Instagram.

Stosuj historie

Nie przeciążaj swoich obserwujących historiami, ale daj im znać, że o nich pamiętasz i komunikujesz się przynajmniej codziennie. Podziel swoją wiadomość na części, na przykład dwie lub trzy historie, zamiast ograniczać się do jednego obrazu lub filmu na każdą okazję.

Przedstaw aktualizacje

Aktualizuj swoich obserwujących na Instagramie, pokaż im teasery, poradniki, uczyń nowe funkcje częścią trendów i aktualnych potrzeb rynku.

Regram

Zachęć swoich obserwatorów do udostępniania ich zdjęć za pomocą produktu. Daj im znać, że będziesz wybierać niektóre z nich i umieszczać treści generowane przez użytkowników wśród publikacji Twojej firmy lub dodawać do swoich historii.

Partnerstwo  z influencerami

Marketing influencerów na Instagramie za pośrednictwem współpracy przedstawia odbiorcom nie tylko więcej wyświetleń, ale także zwiększa liczbę zakupów, ponieważ słowo influencera jest złotem dla obserwujących.

Reklama

Sponsorowane posty na Instagramie sprawią, że Twoje treści znacznie przekroczą liczbę obserwujących i są kluczowym elementem strategii treści na Instagramie. Czasami jest to jedyny sposób na znalezienie nowych osób, które pasują do Twojego celu, ale jeszcze o Tobie nie wiedzą.

Kup instagram like.

Jeżeli zależy Ci na szybkich i sprawnych wzrostach bez zbytniego przemęczania się możesz kupić like instagram w naszym sklepie internetowym. Pamiętaj, że zakup instagram like jest czynnością w pełni bezpieczną i bardzo szybką. 

 

Ponieważ Twoja obecność będzie się powiększać, będziesz musiał zmierzyć swoją popularność.

Wskaźniki: Czy mierzysz swoje wyniki na Instagramie?

Dla firmy, która chce poprawić komunikację z klientami i przyciągnąć niepokonaną publiczność, kluczowe jest uwzględnienie wszystkich obszarów wpływu, w tym dynamiki obserwujących, wskaźnika zaangażowania, popularności treści, skuteczności wezwania do działania i innych.

Konta firmowe zapewniają profesjonalny pulpit nawigacyjny. Po dotknięciu go zobaczysz wykres Statystyki konta przedstawiający dynamikę zasięgu konta w określonym przedziale czasowym.

Podsumowując

Wybór konta biznesowego na Instagramie jest nieunikniony, jeśli Twoim priorytetem jest nie tylko rozwój w mediach społecznościowych i mierzenie opinii, ale także zapewnienie płynnych wyników marketingowych i wzrost współczynnika konwersji. Nie przerażaj się czasem lub wysiłkiem, który możesz poświęcić, aby stać się wybitnym, prowadząc marketing za pośrednictwem Instagrama. Narzędzia, które sprawdziliśmy w tym poście, obejmą główne czynności, jakich wymaga od Ciebie Instagram i znacznie upraszczają cały proces. Wykorzystaj możliwości, jakie dają media społecznościowe i baw się dobrze, pozwalając, aby te platformy marketingowe na Instagramie przyniosły Ci rezultaty.

POSTAW NA ROZWÓJ
ZAINWESTUJ
W SPRAWDZONE
ROZWIĄZANIA

0
    0
    Koszyk
    Koszyk jest pusty