Mega przewodnik po hashtagach na Instagramie

Mega przewodnik po hashtagach na Instagramie

Jak używać hashtagów na Instagramie – szczegółowy i kompletny poradnik.

Dlaczego właśnie Instagram? Cóż, ponieważ Instagram jest jedną z niewielu platform, które w największym stopniu polegają na hashtagach do odkrywania treści.

W rzeczywistości hashtagi na Instagramie mogą odpowiadać za ponad 90% zasięgu Twoich postów.

Jak działają hashtagi na Instagramie?

Instagram kładzie duży nacisk na hashtagi, jeśli chodzi o odkrywanie treści.
Kiedy publikujesz treści na platformie, Instagram umożliwia dodanie do 30 hashtagów do postu i do 10 do historii na Instagramie.
Gdy zaczniesz wpisywać #hashtag, możesz od razu zobaczyć, jak bardzo jest popularny. Ile jest już postów z tym hashtagiem.
Bardzo ważną rzeczą, którą należy pamiętać o hashtagach, jest to, że mogą zostać zbanowane. hashtagi, które są używane w postach oznaczonych jako spam i są blokowane – co oznacza, że instagram ogranicza zasięg postów wykorzystujących te hashtagi, nawet nie pokazując ich obserwującym. Znakomitym przykładem takiego hasztagu jest #like4like lub #follow4follow.

Dlaczego warto używać hashtagów?

Jeśli powyższe liczby nie były wystarczające, porozmawiajmy trochę więcej o korzyściach płynących z używania hashtagów na Instagramie. Twoimi głównymi odbiorcami na Instagramie są Twoi obserwatorzy – ale nawet oni mogą nie widzieć wszystkich Twoich postów, ponieważ kanał na Instagramie nie jest chronologiczny.

Jednym ze sposobów dotarcia do nowych odbiorców jest wejście na stronę Eksploruj. Istnieje wyrafinowany algorytm, który bierze pod uwagę preferencje użytkownika w celu selekcji prezentowanych treści, a jednym z decydujących czynników są hashtagi, które użytkownicy lubią i śledzą.

Jednak wejście na stronę Eksploruj jest dość trudne, aby to zrobić należy w stosunkowo krótkim czasie wbić dużo lajków oraz odpowiedni zasięg dla posta, tutaj z pomocą przyjdzie nasze oferta skierowana na Instagrama.

To, co nie jest trudne, to pojawienie się w kanale osób, które Cię nie obserwują, na podstawie obserwowanych przez nich hashtagów. W większości przypadków te hashtagi będą powiązane z ich zainteresowaniami, więc jest to świetny sposób na połączenie się z docelową publicznością (a nie tylko przypadkowymi użytkownikami Instagrama).

Oprócz tego hashtagi poświęcone konkretnym wydarzeniom i kampaniom pozwalają zbudować społeczność wokół wydarzenia Twojej marki i szybko znaleźć treści generowane przez użytkowników, które możesz ponownie wykorzystać w działaniach marketingowych w mediach społecznościowych.

Skoro już wiesz, dlaczego powinieneś używać hashtagów, porozmawiajmy o tym, jak powinieneś ich używać.

Jak używać hashtagów na Instagramie?

Przede wszystkim istnieje kilka rodzajów hashtagów, których można używać w swoich postach, oprócz tych najbardziej oczywistych, których prawdopodobnie używasz. Tutaj są niektóre z nich:

  1. Niszowe hashtagi: to hashtagi, które nie tylko opisują temat Twojego posta, ale są bardziej szczegółowe. Na przykład, jeśli jesteś artystą tatuażu, możesz określić styl, z którym pracujesz (#blackwork, #stickandpoke), aby dotrzeć do osób szczególnie zainteresowanych tym stylem.
  2. Hasztagi społeczności: społeczności istnieją na Instagramie i te hashtagi pomagają Ci je znaleźć i dołączyć do nich. Zwykle są one znane członkom tej społeczności, więc trudno je znaleźć, chyba że przeprowadzisz jakieś badania. Na przykład, aby trzymać się naszego poprzedniego przykładu, wielu tatuażystów i użytkowników używa tagu #lovettt do oznaczania swoich postów.
  3. Specjalne wydarzenia lub sezonowe hashtagi: mogą odnosić się do prawdziwych świąt lub pór roku, np. #intelextrememasters, mogą być używane do wszystkich świąt państwowych popularnych w mediach społecznościowych, takich jak #nationalpolishday, lub używane w określonej branży wydarzenie takie jak # E3. Organizując wydarzenie, dobrym pomysłem jest utworzenie własnego hashtagu, z którego ludzie będą mogli korzystać podczas publikowania na jego temat.

Ilu hashtagów powinieneś używać?

Skoro jest tak wiele opcji, skąd wiesz, ile hashtagów użyć w poście? Instagramowy limit to 30 hashtagów i dodanie wszystkich 30 może być kuszące, ale w rzeczywistości zalecana liczba to od 3 do 15. Wiele eksperymentów udowadnia, że przekroczenie tego limitu naraża Cię na ryzyko zbanowania za spam.

W przypadku relacji eksperci od mediów społecznościowych sugerują ograniczenie hashtagów do jednego – hashtagi wydarzeń lub kampanii świetnie sprawdzają się w przypadku treści efemerycznych.

Jak ukryć hashtagi na Instagramie?

Często menedżerowie mediów społecznościowych lubią oddzielać hashtagi od ich głównego podpisu. Możesz to zrobić na dwa sposoby: dodając kilka spacji lub kropek między podpisem a hashtagami (nie zapomnij użyć aplikacji do łamania linii na Instagramie) lub dodając hashtagi do komentarzy. Nie ma preferencji dla algorytmu Instagrama dla jednego lub drugiego, więc jest to tylko wybór estetyczny.

Jednak teraz wiemy, że nie wszystkie hashtagi są dobre. A nawet jeśli nie używasz zakazanych hashtagów, aby naprawdę skorzystać z hashtagów, musisz najpierw przeprowadzić trochę badań. Oto jak wybrać najlepsze hashtagi na Instagramie dla swoich postów.

Jak znaleźć odpowiednie hashtagi na Instagramie?

Czasami to pytanie jest również sformułowane jako „jak znaleźć popularne hashtagi na Instagramie”. Cóż, chodzi o to, że „popularne” hashtagi nie zawsze są najlepszymi, aby przyciągnąć więcej uwagi do treści. Chodzi o to, że najpopularniejsze hashtagi otrzymują tysiące nowych postów każdego dnia, więc jest bardzo mała szansa, że ludzie zobaczą Twoje treści. Poza tym są zwykle zbyt niejasne i szerokie, aby mieć silną społeczność lub określoną publiczność.

Wielu ekspertów od mediów społecznościowych poleca hashtagi, w których używa ich nie więcej niż 100 000 postów – w ten sposób masz większe szanse na zostanie zauważonym.

Jeśli więc nie używasz tylko swoich markowych hashtagów i najpopularniejszych odpowiednich hashtagów, jak znaleźć najlepsze hashtagi do swoich postów na Instagramie? Cóż, można to zrobić na kilka sposobów: możesz to zrobić ręcznie lub za pomocą narzędzi. Oto przebieg pracy, przez który wybieram hashtagi dla moich postów:

  1. Badania konkurencji
    Sprawdzanie, jakich hashtagów używają twoi konkurenci, może również dać ci wiele informacji. Przejdź do ich profili i sprawdź, jakich hashtagów używają do określonych postów: na przykład mogą używać jednego zestawu hashtagów przy wprowadzaniu produktów, a innego, aby porozmawiać o swoim zespole.
  2. Badanie swojej niszy.
    Spróbuj myśleć jak użytkownik, do którego chcesz dotrzeć. Czego szukają, gdy klikają hashtag? Dlaczego mieliby śledzić hashtag? Pomyśl o słowach kluczowych, które mogą chcieć wyszukać na Instagramie.
  3. Eksperymentowanie z hashtagami

    Teraz masz listę hashtagów, których używają Twoi odbiorcy, konkurenci i osoby wpływowe w Twojej dziedzinie. Oczywiście możesz po prostu na tym poprzestać i umieścić te hashtagi w swoich postach, ale jeśli chcesz mieć pewność, które z nich są najbardziej korzystne, proponuję poeksperymentować.

    Wypróbuj różne zestawy hashtagów dla różnych postów i sprawdź, czy wpływa to na zasięg. Jeśli zauważysz, że post ma znacznie większy zasięg niż zwykle, zanotuj użyte w nim hashtagi w arkuszu Excel. Wypróbuj różne kombinacje i zobacz, co działa. Za chwilę będziesz mieć własną małą bazę danych hashtagów i statystyk, które udowodnią, że działają.

    Wracaj od czasu do czasu do swoich badań, aby zaktualizować swoją bazę danych – w ten sposób zawsze będziesz mieć aktualne dane do zbudowania strategii hashtagów na Instagramie.

 Jeżeli masz problem z odpowiednim dobraniem hasztagów na instagramie a potrzebujesz szybko zdobyć dużo lajków na insta lub dożo nowych INSTAGRAM FOLLOWERS skorzystaj z naszej oferty.

POSTAW NA ROZWÓJ
ZAINWESTUJ
W SPRAWDZONE
ROZWIĄZANIA

0
    0
    Koszyk
    Koszyk jest pusty